Résumé
Leader in Business Development (vision & strategy definition) & Management (operational execution) in major FMCG and in small and medium sized company.
Management of multicultural teams : coaching, engagement & motivation, operational excellence, Route to Market, commercial policy, pricing, mix-product, management and development of BtoB and BtoC : franchisees, resellers, wholesalers, e-commerce, sales forces, negotiation with major key strategic international and national accounts,
Management and optimisation of financial results and P&L (EBITDA, ROCE, WCR), Transformation and change management (KPI’s), growth drivers, business model evolution, integration after acquisition, turnarounds.
Digital marketing, innovation, product & service launches, customer journey and experience.
Expériences professionnelles
Directeur commercial alimentaire & hors domicile / export
TROPICANA FRANCE SAS , Paris - CDI
De Juin 2022 à Aujourd'hui
Directeur général
MGS SALES & MARKETING , Charenton-le-pont - CDI
De Janvier 2021 à Juin 2022
Directeur général
YES N YOU - CDI
De Février 2014 à Février 2020
Directeur stratégie commerciale
Coca Cola Entreprise SAS
De Octobre 2010 à Janvier 2014
Directeur commercial
L'Oréal France
De Mai 2009 à Septembre 2010
Directeur commercial
GlaxoSmithkline
De Mai 2006 à Avril 2009
Compte clés alimentaire / hors domicile / chef des ventes / responsable merchandising
COCA-COLA ENTERPRISES , Issy-les-moulineaux
De Mai 1995 à Août 2002
Formations complémentaires
Graduate
ISG PARIS
1992 à 1995
DUT Techniques de Commercialisation
Université Paris V
1989 à 1992
Formation
ENM - Contentieux
2018 à 2020
EMBA
HEC PARIS - General Management
2004 à 2005
Parcours officiels
Compétences
Centres d'intérêt
- Sport