Résumé
Strategic, commercially focused and results oriented business leader with over 14 years of value added delivery in management, sales, marketing.
Multicultural experiences in several regions and countries: Asia Pacific, Latin America, Canada, Africa, Middle East, France, UK.
Development and implementation of business turnaround strategies for both well-established and relatively new luxury brands. Clients and results oriented, catalyst for change, driven by high level of challenge.
Expériences professionnelles
General manager uk & ireland
La Prairie Group France , London - CDI
De Mars 2021 à Aujourd'hui
Apac head of marketing & communication
CHANEL PARFUMS BEAUTE
De Mars 2019 à Février 2021
Sea & oceania marketing & communication director
Cartier
De Avril 2018 à Mars 2019
Marketing, communication & trade marketing director, board member
LVMH , Tokyo
De Juillet 2015 à Décembre 2017
Brand director moet hennessy spirits, champagnes veuve clicquot, krug, ruinart
LVMH Asia Pacific , Tokyo
De Mars 2013 à Juin 2015
Business development manager asia pacific, latin america, africa, canada, middle east
Veuve Clicquot-Ponsardin , Paris
De Janvier 2011 à Février 2013
Formations complémentaires
Ingenieur Agronome
ENSAT - Marketing & Management
2003 à 2006
Oenologue - Diplôme National d'Oenologie
Université de Toulouse
2004 à 2006
Gemmologie - Niveau 1
Institut National de Gemmologie de Paris
2015 à Aujourd'hui
Niveau 1 valide,
Formation au Niveau 2 en 2016
Parcours officiels
Compétences
Centres d'intérêt
- Gemology
- Travels
- Contemporary Art
- Climbing